ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ

Κωδικός μαθήματος
ΕΠ16706
Μονάδες ECTS
14
Εξάμηνο
Εξάμηνο Ζ
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

Δημήτριος Παπαγεωργίου

Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Κλινική Άσκηση σε επιλεγμένες κλινικές

40

(κλινική άσκηση/9 εβδομάδων)

 

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Μάθημα Επιλογής
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: Ναι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Ο σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τον κλινικό χώρο και ο εμπλουτισμός των γνώσεων που έχουν ήδη αποκτήσει κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, καθώς τους δίνεται η δυνατότητα να τις εφαρμόσουν στην καθημερινή κλινική πρακτική. Επίσης, είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τον κλινικό χώρο και με εργασίες σχετικές με τις σπουδές και τα ενδιαφέροντά τους ώστε να ενταχθούν ευκολότερα στο σύστημα παροχής φροντίδας υγείας.

 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο φοιτητής θα είναι σε θέση:

να αναγνωρίζει τους ρόλους και τις ευθύνες της νοσηλευτικής στην κλινική πρακτική,

να εφαρμόζει τις θεωρητικές γνώσεις, που ήδη έχει αποκομίσει, στην αξιολόγηση των αναγκών των ασθενών με νοσηλευτικά προβλήματα,

να εφαρμόζει και προάγει τις κλινικές δεξιότητες στην παροχή νοσηλευτικής φροντίδας για την ικανοποίηση των αναγκών των ασθενών με οξέα και χρόνια προβλήματα υγείας και των οικογενειών τους,

να σχεδιάζει και να εφαρμόζει εξατομικευμένο σχέδιο νοσηλευτικής φροντίδας με βάση τη νοσηλευτική διεργασία για ασθενείς με οξέα και χρόνια προβλήματα υγείας,

να εφαρμόζει δεξιότητες κριτικής σκέψης και λήψης κλινικών αποφάσεων στην παροχή φροντίδας υγείας προσανατολισμένη στον ασθενή, ενσωματώνοντας τις αρχές της ηθικής και δεοντολογίας,

να επιδεικνύει δεξιότητες συμμετοχής και αποτελεσματικής επικοινωνίας με ομάδα επαγγελματιών υγείας,

να επιδεικνύει δεξιότητες αποτελεσματικής διαχείρισης του χρόνου και οργάνωσης της νοσηλευτικής φροντίδας,

να αναγνωρίζει και να αναλύει θέματα που σχετίζονται με τη νοσηλευτική έρευνα, την πρακτική βασισμένη σε ενδείξεις αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης νοσηλευτικής φροντίδας σε ασθενείς με οξέα και χρόνια προβλήματα υγείας.

Γενικές Ικανότητες

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διαπολιτισμικό περιβάλλον

Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Περιεχόμενο Μαθήματος

Περιεχόμενο κλινικής άσκησης

Η κλινική άσκηση των φοιτητών πραγματοποιείται σε επιλεγμένα τμήματα του παθολογικού, χειρουργικού τομέα και εργαστηριακού τομέα καθώς και σε δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης Κλινική άσκηση σε επιλεγμένα τμήματα του παθολογικού, χειρουργικού τομέα, και εργαστηριακού τομέα καθώς και σε δομές Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, μελέτη περιπτώσεων σε μικρές ομάδες.
Χρήση Τεχνολογιών και Πληροφορίας και Επικοινωνιών Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class.

Οργάνωση διδασκαλίας

 

 

 

 

 

 

 

 

Δραστηριότητα Φόρτος εργασίας εξαμήνου
Κλινική Άσκηση 360 ώρες
Μελέτη και ανάλυση βιβλιογραφίας 45 ώρες
Σύνολο μαθήματος 405 ώρες (14 ECTS)
Αξιολόγηση Φοιτητών Από τον τμηματικά Υπεύθυνο βάσει της κλινικής άσκησης (100%). Λεπτομέρειες στον ιστότοπο της πρακτικής άσκησης ()
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Berman Α., SnyderS., JacksonC. Η νοσηλευτική στην κλινική πράξη. Εκδόσεις Λαγός Δ., Αθήνα, 2010.

Mosby'sElsevier. Βασικές, Ανώτερες και Εξειδικευμένες Νοσηλευτικές Δεξιότητες. Επιμέλεια Μπαλτόπουλος Γ. Βήτα Ιατρικές Εκδόσεις ΜΕΠΕ, Αθήνα, 2013.

StanhopeM., LancasterJ. Κοινοτική Νοσηλευτική. 2ηΈκδοση. BROKEN HILL Publishers Ltd, Αθήνα, 2015.

LynnP.Κλινικές Νοσηλευτικές Δεξιότητες και Νοσηλευτική Διεργασία. BROKENHILLPublishersLtd, Αθήνα, 2011.